aaa

ערבול אבקות

כאשר מערבבים אבקות ונוזלים במטרה להמיס היטב את האבקות, חשוב למנוע יצירת גושים אך גם מאתגר למדי.

היווצרות גושים בעת ערבוב אבקות עם נוזלים בעייתי במיוחד כשעובדים עם מייצבים צמיגים מאוד או עם אבקות שקשה להרטיב. גורמים כאלה מגבירים את הסבירות שחומר (מייצב למשל) יהווה משטח קרישה סביב חלקיקי האבקה וימנע מהנוזל להרטיב את האבקה, והתוצאה תהיה גושים.

למה גושים מהווים בעיה? ראשית, הפונקציונליות של המייצב אינה מנוצלת ביעילות כאשר נוצרים גושים – מצב המחייב להוסיף יותר אבקה למתכון כדי להשיג את אותן תוצאות. אבל במקרים רבים, הבעיה המשמעותית יותר עם גושים היא שהם עלולים למנוע מוצר מלהיות מוכן לגמרי. כדי למנוע היווצרות של מוצקים צפים (גושים), עלינו לטפל בבעיות ערבול שונות כולל פיזור אבקה, הרטבה של מוצקים, חיתוך ופירוק התגבשויות.

מערבלי מנה, עם יחידת ערבוב אופטימלית בתוך מיכל הערבול, הם הפתרון המושלם כאשר מתמודדים עם אבקות קשות ונוזלים צמיגים במיוחד. בנוסף, על ידי מינון האבקה על פני שטח הנוזל והעברה מהירה שלה לכיוון ראש הערבול בוורטקס מבוקר, נוכל להרטיב את האבקה באופן מיטבי על ידי חשיפה מינימלית שלה למדיום הנוזלי.

שיטות טכנולוגיות לערבול אבקות מאתגרות במיוחד:
אבקות רבות שנוטות לייצר גושים, כגון מייצבים, קשות במיוחד לערבול. כדי למנוע התגבשויות וסתימות באבקות אלה נדרשת מערכת ערבול עם חיתוך חזק שכוללת מיכל ורוטור-סטטור הומוגנייזר שתוכנן במיוחד לערבול מסוג זה. פותחו מספר אופציות כדי להתמודד עם תרחישים מסוג זה.

“בתהליכי ייצור שונים, ישנן אבקות עדינות עם שטח פנים קטן, שלא מתערבבות בקלות לתוך השלב העיקרי המתמשך (נוזל)”, מסביר קורנבליט (M.Sc), מהנדס ערבול מומחה ב- מ.ג.ט. “כדי להתגבר על אתגר הערבול הזה נבדקו פתרונות טכנולוגיים שונים. פתרון אחד כזה כולל דיסק חותך לפיזור. בשיטה שנייה, בלנדר בעל שלושה ראשים מנצל את אפקט ונטורי כדי ליצור וואקום שסופג את האבקה ומזרים אותה לתוך זרם הנוזלים. הפתרון שלישי עושה שימוש בצינור מזין פנימי ברוטור-סטטור הומוגנייזר.”

למרות ששלושת השיטות האלה מסתמכות על טכנולוגיות שונות, הן יעילות מסיבות דומות. “בכל אחת מהשיטות הללו, האבקה העדינה פוגשת את הנוזל לפני הכניסה לאזור החיתוך האינטנסיבי, אזור שנוטה במיוחד ליצור גושים”, מוסיף קורנבליט. “כדי לפתור את הבעיה של הרטבה ופיזור, עלינו ליצור וואקום באזור החיתוך שיפריד בין החלקיקים ויאפשר הרטבה טובה יותר. יחד עם זאת, עלינו להפעיל את כוח החיתוך על מנת להבטיח שלא ייווצרו מוצקים”.

איזו מבין שלוש השיטות הכי שימושית ואמינה למטרות תעשייתיות? “הפתרון המושלם הוא להשתמש ברוטור-סטטור הומוגנייזר תוך הזרקת אבקה עדינה לתוך אזור החיתוך האינטנסיבי כדי למנוע היווצרות של מוצקי אבקה צפים,” מציין קורנבליט.

בחברת מ.ג.ט מערכות נוזלים ועיבוד אנחנו מתכננים ומייצרים מגוון מקיף של מערכות ערבול מפלדת אל-חלד שמתאימות לכל דרישת עיבוד. במשך למעלה מ- 45 שנים, אנו מספקים פתרונות ערבול לחברות בכל רחבי תבל, תוך שימוש בטכנולוגיות ערבול ועיבוד חדשניות.

כאשר מדובר בפתרונות ערבול, אנחנו חנות המספקת הכול ומבטיחה התאמה מלאה לצרכיך.

דילוג לתוכן