aaa

שיטת הניקוי ללא פירוק (CIP) מסייעת לך לחסוך זמן וכסף

אם החברה שלך מייצרת מוצרי מזון, קוסמטיקה או מוצרים מעובדים אחרים, ייתכן ותחשוב שהמטרה העיקרית של המערכת היא להבטיח מוצר אחיד, חלק. אולם בתעשיות רבות , ניקיון חשוב לא פחות מאחידות. קרא להלן איך שיטת הניקוי ללא פירוק (CIP) מציעה לך פתרון אמין יותר לניקוי המערכת שלך ואף מסייעת לך לחסוך זמן וכסף.

כדי לנקות מערכות עיבוד ללא השקעה משמעותית בכוח אדם, חברות רבות בוחרות בשיטת הניקוי ללא פירוק (CIP) שמפעילה מיכון שמנקה ביסודיות ומחטא את מערכת העיבוד בלא שהעובדים יידרשו לפרק ידנית את המערכת, לנקות אותה ואז להרכיב אותה מחדש.

מכיוון שתקנות הבטיחות הוחמרו עם הזמן, יותר ויותר יצרנים בחרו בשיטת CIP כפתרון הניקוי המתבקש – לא רק מפני שהיא חוסכת כסף בטווח הארוך, אלא גם מפני שהיא מציעה חיטוי אמין שעומד בסטנדרטים הנדרשים. אמנם עליהם להתקין יחידת CIP בתוך מערכת העיבוד, אולם היצרנים הללו הגיעו למסקנה שהן מוכנים לשלם על היחידה כדי ליהנות מניקוי טוב יותר של מערכות העיבוד שלהם ולחסוך בכוח אדם. יותר מכך, השימוש במערכת CIP חוסך מים, אנרגיה והוצאות על כימיקלים ומצמצם את זיהום מי השפכים.

בטרם תבחר את ציוד ה-CIP המתאים למערכת העיבוד שלך, חשוב שתלמד את הנושא. ישנו כיום מגוון גדול של יחידות CIP ולכן חשוב שמקבלי ההחלטות בחברות – מהנדסים או אנשי עסקים – יבינו היטב מהי מערכת CIP ומה ההבדל בין הגרסאות השונות שלה.

שיטות ניקוי שונות:
כל תהליכי CIP משתמשים במים וכימיקלים כדי להסיר חול (או כל חומר בלתי רצוי אחר, נראה או בלתי נראה) מציוד הערבול או העיבוד. ישנן שתי שיטות שעל פיהן יכולה יחידת CIP לנקות:

  • התזה של כימיקלים ומים בלחץ גבוה שמסייעים בניקוי הציוד בו הם נוגעים, כשהכוח של ההתזה מסייע גם הוא לסלק את כל החול.
  • התזה של כימיקלים ומים בלחץ נמוך שמסייעים בניקוי הציוד בו הם נוגעים, בעיקר בעזרת הכימיקלים והטמפרטורה.

שיטות CIP נבדלות גם בשימוש בכמויות שונות של כימיקלים. ישנן שתי גישות עיקריות:

  • מכה אחת: יחידת ה-CIP מרססת חומרי ניקוי שנשטפים בתהליך הניקוז. שיטה זו עלולה להיות בזבזנית בחומרים אך יתרונה בכך שנדרש לה פחות ציוד.
  • שימוש חוזר: יחידת ה-CIP מרססת חומרי ניקוי שנאספים באופן אוטומטי לשימוש חוזר. שיטה זו חוסכת מים וכימיקלים, אך נדרש לה יותר ציוד לאיסוף ולמיחזור הכימיקלים.

אם יש לך כבר מערכת עיבוד או אם אתה שוקל לרכוש אחת (או גם וגם), חשוב שתחליט אם אתה מעוניין להשתמש במערכת CIP כדי לנקות אותה – ואם כן, באיזו שיטה תבחר להשתמש. אמנם ניתן להרכיב יחידת CIP על מערכת עיבוד קיימת, אולם זה עלול להיות תהליך מורכב שמחייב שינויים פיזיים במערכת. אם אתה מתכנן להשתמש ב-CIP, הרבה יותר פשוט ומשתלם לבנות מלכתחילה את יחידת ה-CIP בתוך מערכת העיבוד.

חברת מ.ג.ט מספקת פתרונות ערבול ועיבוד שלמים לתעשיות שונות. עם ניסיון של למעלה מ-50 שנה, אנו מטפלים בכל שלבי התהליך – מתכנון דרך ייצור ועד ההתקנה. הגישה שלנו של חנות אחת לכל הצרכים מבטיחה שכל חלקי מערכת העיבוד שלך – מיכל מפלדת אל-חלד, בוחש וכל ציוד CIP שתבחר – יתאימו זה לזה ויפעלו היטב ביחד. למידע נוסף על פתרונות הערבול והעיבוד שאנו מציעים, בוא לבקר אותנו 

דילוג לתוכן